Endo fremhæver en succes med Xiaflex i deres første reklame for behandling af Dupuytrens kontraktur.

Mere end ti år efter, at Xiaflex fik godkendelse fra FDA som en ikke-kirurgisk behandlingsmulighed for Dupuytrens kontraktur, lancerer Endo nu sin første TV-reklame for denne behandling.

Dayna Sracic fra Endo fortalte, at mange patienter er meget lydige over for deres læger, og at det kan være svært for dem at få information om ikke-kirurgiske muligheder som Xiaflex. Endos forskning viser dog, at patienter, der specifikt beder om Xiaflex, ofte får det tilbudt.

Endo fejrer nu, at de nærmer sig 250.000 patienter behandlet med Xiaflex og ønsker at opfordre flere til at bede om denne behandling, som er den eneste FDA-godkendte ikke-kirurgiske mulighed for Dupuytrens kontraktur.

Xiaflex er også godkendt til behandling af Peyronies sygdom, hvor firmaet har lavet reklamer i flere år. For Dupuytrens kontraktur har de tidligere kun fokuseret på at øge bevidstheden uden at nævne produktnavnet.

I den nye reklame medvirker en rigtig Xiaflex-bruger, Steve, og hans kone Gisele. De fortæller om, hvordan Steve tidligere havde svært ved dagligdags opgaver, men med hjælp fra Xiaflex kan han nu bruge sine hænder normalt, inklusive at holde Gisele i hånden. Reklamen opfordrer seerne til at “leve livet med hænderne” ved hjælp af Xiaflex.

Endo sigter mod personer over 50, da tilstanden ofte udvikler sig i midalderen. Reklamen vil blive vist på TV og online, især i forbindelse med nyheds- og sportsprogrammer samt serier som “Survivor” og “Matlock.”

Endo ønsker især at nå patienter, som er blevet diagnosticeret, men endnu ikke behandlet, og opfordrer dem til at tale med deres læger om Xiaflex som en ikke-kirurgisk mulighed.

Endo vil følge antallet af besøgende på deres hjemmeside HandsOnLife.com, som leder til Xiaflex-siden for Dupuytrens kontraktur, og holde øje med, hvor mange der bruger værktøjet til at finde en specialist.

Samtidig fortsætter Endo med en tidligere kampagne for at øge bevidstheden om Dupuytrens kontraktur uden at nævne Xiaflex. Dette er en del af deres strategi for at nå de rette patienter med den rette information på det rette tidspunkt.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to Top